Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Ordningsregler

1. Skador på konstruktioner

För skador på bostaden samt husbolagets konstruktioner eller planteringar, för söndrade eller repiga fönster eller ytmaterial eller motsvarande uppbärs full ersättning av den som förorsakat skadan eller den ansvarsskyldige. Detta gäller dock inte det normala slitage på ytmaterial som normal användning medför.

2. Balkongdörrar och fönster

Fönstren och balkongdörrarna på havssidan ska alltid stängas helt, och man ska se till att havs- eller regnstänk inte väter ned bostadens konstruktioner och material. Om fönstren eller balkongdörren hålls öppen vid fint väder ska handtaget vändas nedåt så att fönstret låser sig. På så sätt kan vinden inte söndra glaset. Balkongfönster måste fästas i den rem som avsetts för ändamålet om de hålls öppna. Onödiga och stora reparationskostnader kan undvikas genom att vara noggrann. Hyresgästen är skyldig att ersätta materiella skador som uppstår på grund av försummelse etc. i enlighet med reparationskostnaderna.

3. Ventilation

Ventilationen ska stängas av om man håller balkongdörrarna och/eller fönstren öppna under årets varma tid.

4. Tobaksrökning

Tobaksrökning är förbjuden i husens gemensamma och allmänna utrymmen. Rökförbudet har skrivits in i hyresavtalet och/eller reservationsbekräftelsen. I syfte att trygga boendetrivseln rekommenderas att man inte röker på balkongen. Hyresgästen är skyldig att betala ersättning för skador som tobaksrökningen medfört i bostaden samt för avlägsnande av olägenheter i form av lukt.

5. Nattfred

Verksamhet som stör invånarnas nattfrid tillåts inte i bostäderna klockan 22:00 – 09:00. Högt och störande oljud är förbjudet även dagtid. Då väktare eller annan myndighet kallats till platsen på grund av störande beteende uppbärs full ersättning.

6. Parkering

Parkering av fordon är tillåten endast på de platser som reserverats och märkts ut för detta ändamål. Det är förbjudet att parkera motorfordon framför ingångar och på räddningsvägar utan tvingande skäl, med undantag för kortvarig parkering på grund av lastning eller lossning av varor. Även i sådana fall ska fordonet utan dröjsmål flyttas bort. Onödig körning längs trädgårdsgångar samt tomgång är förbjuden. Det är inte tillåtet att tvätta bilen på tomten. Man får inte lämna ledningar hängande från motorvärmaruttag/laddningsplatser för elbilar, och uttagsdosorna på stolparna ska vara låsta.

7. Städning av bostaden

Bostaden ska hållas i snyggt skick under hela hyrestiden. Den som bor i bostaden förpliktas att sköta följande saker innan hyrestiden går ut

  • Alla använda kärl har städats bort från borden och arbetsborden och lagts tillbaka på deras rätta plats eller i diskmaskinen, så att den är diskad.
  • Flaskor och skräp har förts till husbolagens avfallshanteringspunkt. Vi rekommenderar avfallssortering.
  • Alla badrockar och handdukar har lagts tillbaka på deras rätta platser.
  • Man ska särskilt komma överens om medtagande av husdjur till bostäderna.

För söndrade kärl uppbärs full ersättning. För skräp och flaskor som lämnats i bostaden uppbärs en separat städningsavgift.

Förutom alla de ersättningar som nämns ovan förbehåller vi oss rättigheten att uppbära en serviceavgift som fastställs senare. Serviceavgiften varierar mellan 90,00 € och 280,00 € och beror på den operativa arbetsmängd som ytterligare tjänster medför.